Då jag ibland kan ha många tankar och funderingar i huvudet tycker jag att det kan vara skönt att skriva ner de.. Även lite roligt att senare kunna gå in och läsa vad man gjort, lite som en dagbok. Alltså. Inget märkvärdigt, inga konstigheter - bara lilla jag.

fredag 12 oktober 2012

Tvära kast...

Ja herregud! Resan..
I fredags, för en vecka sen var vi inne och pratade med de på resebyrån. Hade ingen aning innan egentligen vart vi ville åka, Egypten? Thailand?
När vi gick därifrån hade vi dock gjort en preliminärbokning.. Kändes jättebra.

Vi kom hem, läste lite om landet, och kände att just landet var rätt, dock inte den norra delen, där vi bokat.
Läste på massa forum och det kändes som sagt inte helt hundra. Den södra sidan hade de absolut bästa och finaste stränderna!

Åkte därför ner till resebyrån i onsdags igen. Pratade med dem och de skulle kolla upp lite olika alternativ och höra av sig.. Igår ringde de och berättade att de hade hittat två olika hotell, lite beroende på vad vi ville ha..

Men idag, eller igår kväll egentligen, så bestämde vi oss för att boka själva. Utan resebyrån. Detta känns egentligen för mig mycket konstigt. Jag bokar gärna med en resebyrå. Just för att det känns tryggt. Jag gillar trygghet! Men det skilde nästan 9000kr på att boka via dom eller boka själva. Flyg för sig och hotell för sig. Det är mycket pengar!
Så. I förmiddags bokade vi planet och sent ikväll, hotellen.

Japp. HotellEN. Vi kände att det kunde vara kul med lite ombyte. Så en vecka/hotell.

Med andra ord: RESAN ÄR NU OFFICIELLT BOKAD :-) :-) :-)

Den 11 januari drar vi på bröllopsresa ❤

Pöss

2 kommentarer: