Då jag ibland kan ha många tankar och funderingar i huvudet tycker jag att det kan vara skönt att skriva ner de.. Även lite roligt att senare kunna gå in och läsa vad man gjort, lite som en dagbok. Alltså. Inget märkvärdigt, inga konstigheter - bara lilla jag.

onsdag 25 september 2013

Skön känsla

Sitter på biblioteket och pluggar idag. In kommer, vad jag tror är en Konvux-klass eller liknade. De ska tydligen, på två dagar, skriva om ett särskilt ämne som de imorgon ska redovisa för varandra. Men oj. Vad de är förvirrade och stressade! På bordet bredvid mig sätter sig två (äldre) damer. Kanske är de i 45-50 årsåldern. När jag lyssnar på deras prat och förvirring känner jag så starkt för dem. Skulle tom vilja gå fram till dem och hjälpa dem lite. De vet verkligen inte hur de ska göra. Bara hjälpa dem lite på traven. Säga till dem att inte göra det för svårt, och att de löser det... 

Kan nästan känna igen mig i dem. När jag började i skolan igen var jag nästan lika förvirrad. Vart skulle man börja? Vad menades med att referera? Måste man det?? Åh herregud. Haha! Som man höll på! Men nu. Jag är allt ganska bra på detta :-) Skön känsla ändå!

Var bara det...nu ner i dattan igen. 

Pöss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar