Då jag ibland kan ha många tankar och funderingar i huvudet tycker jag att det kan vara skönt att skriva ner de.. Även lite roligt att senare kunna gå in och läsa vad man gjort, lite som en dagbok. Alltså. Inget märkvärdigt, inga konstigheter - bara lilla jag.

söndag 26 oktober 2014

Stolt fru!

En helg med underbar start!! Marcus lag klarade kvalet och gick upp. Så jäkla kul!! 
Och vilken prestation sen. De ledde i stort sett serien hela tiden. När det var tre matcher kvar behövde de bara vinna en för att säkra en plats i division 3. Två av dessa matcher var även möten mot bottenlagen. Tror ni dom lyckades? 
Nej! I sista matchen när det stod 2-1 till Vallen på övertid, kvitterade motståndarna. Det var såå sjukt! Jag stod och tittade på Marcus på andra sidan planen och bara väntade på att domaren skulle blåsa av matchen. Väntade på att få se hans underbara reaktion när han tog upp sitt lag. Men va hände? 2-2! Sen blåste domaren av. Va faaan! 

Jag har ALDRIG sett Marcus så arg, ledsen och besviken NÅGON gång. Det var helt fruktansvärt att se. Låter ju hur knäppt som helst, jag vet. Det är ju bara fotboll... Men det är ju hans liv. En sån oerhört stor del i hans liv! Så är det ju...

Men ja. De fick snällt ladda om och spela tre kvalmatcher. Men SOM dom gör det! De vann alla tre!! Underbar tabell:

Efter två vinster räckte det att de spelade lika eller kunde tom förlora om det inte var med mer än två mål. Men efter 15 min ligger de under med 0-2 och det känns fasen hopplöst. Inte samma jäkla sak igen! De andra känns otroligt mycket bättre. Men innan halvlek gör Vallen dock 1-2 och man börjar hoppas igen. När grabbarna kommer ut igen och domaren startar igång andra halvlek är det ett helt annat spel (Det kunde tom jag se haha). 

1-2 blir 2-2 som blir 3-2 och sen 4-2.... När domaren blåser av matchen står det 8-2 på tavlan och Marcus dröm om att ta upp ett lag blir verklighet. Vilken match!! Jag blir fasen rörd när jag tänker tillbaka på det. Bara fotboll jag vet.. Men nä. Så mycket, mycket mer! 


Nu väntar nya äventyr... Fan. Jag är så sjukt stolt över honom!! Du är grym Älskling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar