Då jag ibland kan ha många tankar och funderingar i huvudet tycker jag att det kan vara skönt att skriva ner de.. Även lite roligt att senare kunna gå in och läsa vad man gjort, lite som en dagbok. Alltså. Inget märkvärdigt, inga konstigheter - bara lilla jag.

onsdag 29 juni 2016

Dagbok alternativt blogg?

Jag gillar inte blogg i den bemärkelsen att det är en "blogg". För mig känns det som att en sådan är något man vill ha för att nå ut till människor. Nästan lite som en slags bekräftelse. Anledningen till att jag "bloggar" är för att jag känner att det ger mig något som jag behöver. Att ibland få skriva ner vad jag tycker, känner och funderar över. Det bästa av allt dock är att kunna gå tillbaka i tiden och återigen nästan uppleva det jag gjort. Som en slags dagbok men med bilder. För visst, jag hade kunnat skriva just dagbok och hållt allt det jag vill skriva, bara för mig själv. Men då förlorar jag ju just det där med bilder. 

Tänkte härom dagen på hur länge jag faktiskt skrivit. Det är ganska länge alltså. Mitt första inlägg var två dagar innan Viggo föddes. Alltså snart 6.5 år. Det är ju galet! Så här såg det ut då...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar