Då jag ibland kan ha många tankar och funderingar i huvudet tycker jag att det kan vara skönt att skriva ner de.. Även lite roligt att senare kunna gå in och läsa vad man gjort, lite som en dagbok. Alltså. Inget märkvärdigt, inga konstigheter - bara lilla jag.

lördag 8 juni 2013

Lördag!

Har haft en go hemmadag idag. Macke har grejat i badrummet, barnen har lekt och jag har plockat mm. Bilen hann jag tom städa :-) Det känns bra! 

Jag och lilleman åkte en sväng till torp och handlade mat.. 1400kr fattigare men en full kyl. Den var verkligen tom haha

Jag handlade lite småplock hem också.. En lampskärm och en ljusstake. Såhär såg de ut...






På eftermiddagen lekte barnen massor och därefter grillade vi. Det känns nästan som om det är helg och fint väder - då grillar man. Så är det bara haha :-)

En rolig sak. Vi har fått massa nya grannar! Så kul! Jag tyckte mycket om de gamla "rävarna" som bodde här också. Känns tryggt att ha några äldre på gatan. Men så kul att det flyttar hit barn!!! 

I ett av husen ska det flytta in en familj som har en flicka som är 3 och en pojke som är 5 eller 6. I ett annat hus är det budgivning, de som budar är två barnfamiljer. Och de som flyttade in för ca 2 veckor sen har en flicka som är 3.5 och en pojke som är 7.5... 

Ida älskar att leka med den stora pojken! De har lekt hela dan idag. Och de leker hur bra som helst. Det är ju såhär vi velat ha det, bo på en gata fullt med massa barn. Det känns så bra i mammahjärtat när man ser hur ens barn leker och har roligt. Ida speciellt, hon ÄLSKAR verkligen att leka med kompisar ❤




Och så ett på lilleman såklart... Här med byxorna riktigt snajsigt hahaha ❤


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar