Då jag ibland kan ha många tankar och funderingar i huvudet tycker jag att det kan vara skönt att skriva ner de.. Även lite roligt att senare kunna gå in och läsa vad man gjort, lite som en dagbok. Alltså. Inget märkvärdigt, inga konstigheter - bara lilla jag.

lördag 22 juni 2013

Midsommar!

Hade en midsommar som var precis så som man vill ha den! Haha, i alla fall jag. Vi var hemma med Marcus föräldrar uppe på Kapelle. Med där var även hand moster med familj och hans syskon med respektive. Helt perfekt!! God mat och härliga människor ❤







Idag har pappa varit här och lagt golvet i badrummet. Det blir så fint!! Är jättenöjd över valet :-) Jag målade rören och fönster ikväll. Imorn kommer pappa hit igen och han och Macke ska tapetsera.

Det betyder att på måndag kan jag måla två gånger och sen ska tvättstället och skåp på plats. Det hjälper en granne till pappa oss med, han är snickare. Dessutom min gamla dag"pappa" (alltså man till min dagmamma ;-))

Sen är det dags för rörmokaren att installera duschen. Eller skeppet haha! 
(Min och Marcus deal var att jag skulle välja handfat/överskåp och han skulle få välja dusch. Det resulterade med att det blev en sån här :-) 



Den är inte vacker, men så jäkla fiffig! Våra barn älskar att bada och de badar ännu ibland i deras gamla badbalja. Den är liite liten nu ;-) 
I denna kan de alltså bada, då det är ett kar också.. Inte stort som ett badkar, men de får lätt plats båda två ett bra tag till.. Fiffigt va? 

Hoppas att rörmokaren inte dröjer allt för länge innan han kan komma. Vill bli klar nu!!

Nu ska tant sova... Ska bara spana in typ fyra-fem avsnitt av Revenge först ;-)

Pöss!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar