Då jag ibland kan ha många tankar och funderingar i huvudet tycker jag att det kan vara skönt att skriva ner de.. Även lite roligt att senare kunna gå in och läsa vad man gjort, lite som en dagbok. Alltså. Inget märkvärdigt, inga konstigheter - bara lilla jag.

fredag 23 augusti 2013

Fredag!

Dagen började lite tungt.. Idaskrutt var ledsen när hon skulle till skolan :-( Hon förstår inte varför hon inte får vara hemma när lillebror får.. Jättejobbigt var det och hur förklarar man att i Sverige har vi skolplikt? Hur förklarar man att hon ska vara "tacksam" som får gå i skolan då barn i andra länder inte har samma "rättighet"? Man känner sig jäkligt dum måste jag säga.. "Men mamma, varför tvingar ni mig?" :-( :-( :-( Jag hoppas att det går bättre på måndag i alla fall.. Jag och Lilleman är ju hemma då med..

Ska tillägga dock att det snabbt hade gått över när vi lämnat henne och det var en glad tjej vi hämtade på skolan ❤

På eftermiddagen hade Ida en kompis här och kvällen bjöd på fredagsmys med familjen. Riktigt mysigt! Ida fick välja kvällsmat (varma mackor) och Viggo fick välja tilltugget efteråt (nötter). Nu lägger Macke dem och jag satte mig i soffan med en cider :-) 

Trevlig fredagkväll på er!

Jag idag... Observera att jag kör på mittbenan ;-) Och jag vet... Jag måste göra slingor snart hehe

1 kommentar:

  1. Hu, vad det känns i hjärtat, det där... Men skönt att det oftast snabbt går över.
    Älskar mittbenan ;)

    Puss!

    SvaraRadera