Då jag ibland kan ha många tankar och funderingar i huvudet tycker jag att det kan vara skönt att skriva ner de.. Även lite roligt att senare kunna gå in och läsa vad man gjort, lite som en dagbok. Alltså. Inget märkvärdigt, inga konstigheter - bara lilla jag.

tisdag 27 augusti 2013

Plugget är på ingång

Och vet ni vad? Det ska faktiskt bli skönt att komma igång igen. Vi har haft en helt underbar sommar med fantastiskt väder och mycket kvalitetstid med varandra. Men nu känner jag att det är dags att komma igång. Barnen behöver det också, få leks med sina kamrater och komma in i rutiner igen. Jag är tråkig jag vet. Men jag gillar rutiner haha :-)

Idag har jag och Marie träffats. Vi har gått igenom all gammal litteratur, bestämt vilka vi ska sälja och vilka vi ska behålla. Åh herrejösses vad mycket böcker!! Har vi läst allt det där?! Hihi, nej inte jag ;-) Jag har "skummat" igenom alla böcker, läst det jag ansett vara "relevant". Men inte varje rad, från pärm till pärm... Skit samma, bara en liten parentes... 

Jag har även hunnit med att handla mig ett par nya skor :-) Jag var på Torp i helgen och provade några skor. Fastnade för ett par men det kändes dumt att köpa dem då det är en höstsko. Det är ju inte höst riktigt än så att lägga massa pengar på något som måste ligga kvar i kartongen ett tag till, kändes inte bra, onödigt liksom. Men när jag pratade med min shoppingguru igår haha (puss Fia) så tänkte jag om. Jag ringde till butiken för att lägga undan dem innan de hann ta slut. Först hittade hon inga i min storlek trots att det stod på hennes dator att det skulle finnas ett par. Medan hon letade kände jag att "va fasen, finns de inte nu då. Jäkla skit! Jag skulle ha köpt dom med en gång" Det är ju liksom så jag funkar. "Köpa och eventuellt lämna tillbaka. Inte avstå och förlora dom.." Haha! Jag är skadad jag vet. I alla fall.. Hon hittade dem på kassadisken :-) 

Jag är sjukt nöjd med dom! Lite för dyra egentligen. Visst jag shoppar en del, men inga dyra grejer här inte.. Kostar en topp 199 på Hm, då hängs den allt som oftast tillbaks.. Då har jag ändå hyfsad rabatt.. 
Men i år kände jag att jag skulle köpa mig ett par riktiga skor i skinn. Vill att de ska hålla mer än en säsong.. Så, nu ligger de här i sin kartong och jag väntar på hösten ;-) Och jag är 1000 kronor fattigare hehe

När jag kom hem tog jag snabbt på mig löpskorna innan jag hann ångra mig och begav mig ut på en runda. Ooh myyy gooood! Så jäkla jobbigt! Om någon funderar på om det är stor skillnad på att springa på plan mark eller i kuperad skog.. Så är svaret JAAAA! Jag typ dog! Men jag stannade inte.. Hoppas ingen såg mig bara hahaha!

Imorn blir det jobb på en förskola, ska bli kul! Men när klockan blir 18, då blir det myyyys.. Mer om det imorn :-)

Pöss!

En glad skit när han följde med pappa på fotboll i söndags ❤

2 kommentarer:

  1. Bild på skorna önskas!! :) Och ja visst är det sjukt när man ser tillbaka på alla böcker man köpt, och så MYCKET man faktiskt läst! Men så kommer vi ju vara proffs på vårt jobb nästa år oxå, hihi ;) Pöss!

    SvaraRadera
  2. Skitsnygga var de, och de kommer att funka länge... ;)

    Väldigt i fint med vimplarna i föregående inlägg oxå!

    PUSS

    SvaraRadera