Då jag ibland kan ha många tankar och funderingar i huvudet tycker jag att det kan vara skönt att skriva ner de.. Även lite roligt att senare kunna gå in och läsa vad man gjort, lite som en dagbok. Alltså. Inget märkvärdigt, inga konstigheter - bara lilla jag.

söndag 22 februari 2015

Söndag

Idag har vi bara tagit det lugnt. Riktigt härligt! Tro det eller ej men jag startade med en "löp"runda innan frukost. Det var jobbigt kan jag säga! Jag är ju sååå otränad. Fy fan. Jag skulle verkligen vilja ha en "tränad" kropp och inte bli trött efter typ fem minuter. Men jag kämpar på och är lika glad efter varje gång jag tar mig ut. Med facit i hand skulle jag såklart gjort den mitt på dagen när solen sken, men jag visste ju inte att det skulle bli en så fin dag. För vilket väder det blev. När jag gav mig ut hamnade jag typ mitt i en hagelskur haha.

Sen har barnen lekt med kompisar hela dagen. På eftermiddagen åkte vi med Ida på hennes första fotbollsträning. Vi har velat att hon ska börja i någon slags lagsport eftersom man får så mycket genom det, så många kompisar bland annat, men hon har aldrig velat. Hon är som många barn, rädd för att göra fel. "Jag kan inte spela mamma" Men vem kan det, man går ju i exempelvis i fotboll för att man ska lära sig, inte för att man redan kan. Vi sa att vi tar med en kompis och provar. Är de två så har de ju varann.. 
Och hon Älskade det! Är så stolt över henne! Inte för att hon börjat i det utan för att hon vågade. Sötis, hon hade så mycket fjärilar i magen (hennes ord) lite kul är också att de skulle spela cup på fredag och om hon ville fick hon gärna åka med. Trodde jag aldrig att hon skulle vilja men hon frågade direkt om hon fick :-) Så på fredag åker vi på cup. Spännande! Ett fredagsmys vi inte är vana vid. Ska bli roligt! Hoppas att hon känner efteråt att det var det.

Nej nu ska jag slänga mig i soffan och lata mig. Marcus lägger barnen och när han kommer ner är det Farmen, därefter Wallander. Imorgon är det måndag och det ska bli roligt att jobba igen. Jag älskar helgen men jag älskar också mitt jobb :-)


Pöss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar