Då jag ibland kan ha många tankar och funderingar i huvudet tycker jag att det kan vara skönt att skriva ner de.. Även lite roligt att senare kunna gå in och läsa vad man gjort, lite som en dagbok. Alltså. Inget märkvärdigt, inga konstigheter - bara lilla jag.

torsdag 9 juli 2015

Härliga semester

Morgonen startade som många andra mornar nu, med sovmorgon. Jag och Marcus har alltid delat på att lägga barnen på kvällen, "ansvara" för de på natten och få sova ut på morgonen (i den mån det går). 

Just nu sover barnen ganska så länge på morgonen men Marcus har faktiskt gått ner med dom varje morgon på semestern än så länge. Och jag är sååå lycklig för det!! Jag Älskar nämligen att få sova på morgonen!!! Jag är typ aldrig trött annars med just på morgonen är jag ett ras och kan i princip sova hur länge som helst!

I morse kom Marcus upp vid 9 och sa att han skulle åka ner till Stenungssund för att hämta målen. Har har nämligen fått två fotbollsmål av SIF som han ska ordna till vår gemensamma gräsyta som vi har här på gatan. Barnen hade fått frukost och satt och kollade på sommarlovsmorgon. "Låt mamma få sova lite till" hörde jag nerifrån. 
Ida kom upp efter en stund och sa hon borstat håret och tänderna och frågade om hon fick gå till Vera (grannen)
Sen hörde jag att det knackade på dörren och Viggos kompis frågade om han ville leka. Han sprang då upp och tog på sig samtidigt som han berättade att de fick vara tysta för mamma sov. 

Jag gick ner vid kvart över tio! Alltså. Hur skönt var inte det?? Jag kan verkligen sova hur länge som helst. För hur ofta har man legat i sängen och verkligen få dratt sig sen man fått barnen. 

Sen blev det smoothie till frulle...


Därefter satte jag mig och fixade med en sak som jag dragit på alldeles för länge. En fotobok med Thailandsbilderna..


Målen :-) Snart invigda som "Monsunvallen" haha


Mer sen om kvällsaktiviteterna...

Puss!





1 kommentar:

  1. Låter skönt med sovmorgon. Kommer du att göra fotobok online eller för hand?

    SvaraRadera